Wednesday, 17 December 2014

betul la tu

Greeting Text
Jika Ustazah yang kau impi,
maka itu bukan aku,
jika selebriti popular yang kau dambakan,
itu juga bukan aku,
Jika bak ustazah Pilihan yang kau mahukan,
jauh sekali bukan aku,
jika puteri raja yang kau impi,
pastinya juga bukan aku,
jika orang kaya pilihan mu,
itu bukan aku,
Jika hafizah yang kau dambakan,
aku bukan orangnya,
Jika yang cantik dan sempurna yang kau mahukan,
itu juga bukanlah aku
kerna aku hanya wanita biasa
maafkanlah aku
kerna tidak dapat menjadi seperti yang kau pinta,
kerna aku adalah aku.
Kau lelaki soleh,
beragama dan akhlak mulia,
disanjungi dan disukai ramai,
dari keluarga yang dihormati.
Sedangkan aku,
cuma wanita biasa,
dari keluarga biasa,
wanita jalanan serba kurang.
Takda apa-apa istimewa.
Maka,
layakah diri ini untuk ditempatkan dalam hati dan hidupmu?

Aku dah berhenti kerja.. Even, lewat sehari je.. Kau dah cakap macam tu kan hari tu.. Tak apa lah.. Nampak sangat kau memang tak nak.. Okay tak apa.. Aku lepas ni gerak kl.. Malas dah duduk kuantan.. Perit sangat dah..  Bye..

Sunday, 14 December 2014

buntu !

Greeting Text
Ya Allah.. Tolong lah aku kali ni.. Aku sayang dia.. Kenapa dia beri aku pilihan macam tu ? Tolong aku ya Allah.. Aku perlukan kerja.. Aku nak bantu ma ayah aku kalau aku lepas masuk universiti nanti.. Hmm, kenapa dia tak boleh nak faham aku ? Ya Allah.. Sumpah, aku sedih.. Aku buat untuk masa depan aku.. Bukannya aku kerja untuk enjoy.. Demi Allah, aku kerja bukan niat nak menggedik.. Aku kerja cari duit.. Bukannya aku kerja yang tak senonoh.. Aku tahu halal haram.. Aku kerja pun solat.. Bukannya aku tinggal.. Hmm.. Aku kerja semua perempuan.. Aku pun bukan lah pakai pakaian yang dedah sana sini.. Kenapa dia tak izinkan aku ? Dosa ke aku kerja untuk bantu ma ayah aku ? Untuk masa depan aku ? Aku berniat baik.. Tolong lah.. Ya Allah, jika betul dia jodoh aku.. Kau kuatkan aku ya Allah.. Kalau betul Iqmal tu jodoh aku, InsyaAllah.. Kalau bukan sekarang, esok lusa.. Tapi, ya Allah.. Kenapa berat sangat dugaan aku ni ? Aku nak tolong ma ayah untuk masa depan aku.. Tolonglah Iqmal.. Aku minta kau faham aku satu ni je.. Aku tak tahu, kenapa kau tak suka aku berkerja.. Angah ? Angah sendiri yang minta aku untuk berkerja.. Aki angah dah jaga.. Bagi aku beberapa bulan je Iqmal.. Aku harap sangat Allah lembutkan hati kau Iqmal.. Amin...

Thursday, 11 December 2014

abiy... rindu..

Greeting Text
Sebab orang rindu awak, orang baca balik chat lama kita.. Time awak nak ejas orang.. Lawak time tu, abiy.. Abiy.. Rindu sangat-sangat.. Abiy, lama awak tak panggil orang beby.. Bila lagi lah dapat dengar ? Hmm.. Kena tunggu mati dulu lah kalau macam tu.. Beby.. Hmm.. Rindu abiy.. Sedih je tadi.. Baca balik chat lama abiy ngan beby.. Hmm, tinggal kenangan je belaka tu.. Bodoh Nadhirah.. Benda dah lepas.. Kau takkan dapat dia balik.. K bye !

aku pelik

Greeting Text
Hmmm... Dari dulu aku fikir... Tapi, aku tak dapat nak selesaikan.. Kau cakap kau sayang.. Tapi, kau tak nak kasi peluang kedua.. Apa ni ? Sumpah, aku pening macam ni.. Kau sayang aku kan ? Kenapa kau tak nak kasi aku peluang.. Kau sayang, tapi kau marah aku.. Kau sayang tapi kau block aku.. Entah lah Iqmal, aku ni keras kepala lah.. Nak juga dengan kau ni.. Sayang.. Entah lah.. Kau sayang aku tapi benci aku.. Gitu ea ? Hmmm.. Yang pasti, aku jujur sayang kau..
 
Designed by: Nadhirah Khadir (NK)