Sunday, 5 March 2017

Takde nilai

Nadhirah.. Nak tau satu benda tak ? Kau sebenarnya langsung takde nilai.. Tak berharga pun sebenarnya.. Sebab tu orang yang cakap sayang kat kau selama ni boleh tinggal kau bodoh-bodoh cam tu je.. Kau sedar tak ? Tak sedarkan.. Takpe aku tolong sedarkan kau.. Sia-sia.. Kau buang masa je nadhirah.. Kau menangis siang malam tak kira hari tak kira tempat.. Orang nampak kau lemah.. Tapi dia ? Dia tau apa kau rasa ? Dia nampak kau sedih ? Tak nadhirah.. Dia tak nampak.. Dia tak rasa.. Dia tau seronok.. Dia tau happy.. Dia tak nangis macam kau.. Dia tak sedih.. Malah dia tak kesah pun.. Kau nak sakit.. Kau lapar.. Kau nak mati pun dia tak cara.. In fact, dia dah lama buang kau.. Dia pergi kat kau selama ni pun atas dasar SIMPATI.. KESIAN.. bukan lah sayang sangat pun.. Kau pun kena game awal² dengan kawan baik dia.. Sebab dia kesian kan kau dia kutip kau.. Dia pungut kau.. Kau tak sedar ke nadh ? Sekarang kau nampak kan.. Bila dia terima kau bukan sebab ikhlas.. Maka dengan tu dia senang nak buang kau.. Kau tu apa je nadhirah.. Takde hasil pun.. Setakat menyusahkan dia ada lah.. Dah la tu.. Dia kena pulau ngan family dia sebab kau.. Kau tu apa Nadhirah.. Sampah kau tau sampah.. Sampah yang takleh nak kitar semula.. Sampah yang busuk kotor jijik.. Orang tak pandang dah kau.. Kau tu sial.. Pembawa malang.. Bodoh.. Sebab tu dia malu nak jalan ngan kau.. Kalau kau rapat nak gurau-gurau manja pun dia elak.. Sebab kau jijik lah bodoh.. Kau jijik kat mata dia.. Sebab tu jugak lah dia buat kau macam takde hati.. Tinggal sorang² tak ubah macam anjing kena buang kat tangga.. Kata kejap.. Sekali dia blah bodoh.. Kau ingat apa ? Dia sengaja la wei.. Dia tu tak hingin pun kat kau.. Sedar diri sikit !

 
Designed by: Nadhirah Khadir (NK)