Friday, 16 September 2016

Aku tak okay

Hari ni kan.. Sumpah sakit gila rasa badan.. Bisa satu badan.. Hm.. Nak mati.. Tak tahan.. Dengan ma ayah lagi.. Ma bebel².. Ayah suka tipu.. Masing² ngan ragam masing².. Aku tak daya gini.. Dah la sakit.. Ya Allah.. Tak kuat.. Apa la ubat untuk baik sakit aku ni.. Aku tak daya dah nak tanggung.. Azab.. Seksa.. Berbulan dah sakit ni.. Dah la hidup sunyi.. Takde sesiapa.. Hmm.. Kalau arwah ada kan bagus.. Boleh aku peluk arwah.. Tok, adik rindu tok.. Adik takde sesiapa dah tok.. Ma ayah dah cerai.. Tok tahu tak pasal ni ? Tok.. Datang la masuk dalam mimpi adik.. Adik rindu nak tengok tok.. Dulu, tok selalu masak untuk adik kan.. Tok.. Tok tak rindu adik ke ni ? Adik rindu tok.. Tok, adik nak ikut tok.. Aki pun dah ikut tok.. Adik nak jugak.. Dulu, ma ayah busy.. Adik manja ngan tok ngan aki je la.. Sekarang adik nak manja ngan siapa ? Ma jarang ada rumah.. Ayah dah kawen lain tok.. Tok tahu tak ni ? Aah.. Ayah dah kawen baru.. Dah tinggalkan rumah ni.. Rumah ni pun dah macam tak berpenghuni je tok.. Tok.. Sekarang ni adik sakit tok.. Kalau tok ada mesti tok tolong jaga kan adik.. Pantau makan minum adik kan.. Cari ustaz untuk ubat sakit adik.. Tok.. Dah 9 tahun dah tok tinggalkan adik.. Kenapa tok ? Tok tak sayang adik ke ? Tak rindu adik ke tok.. Hmm.. Sekarang kalau adik panggil tok, tok takde pun.. Kalau dulu tok mesti jawab.. Tok panggil adik kecik.. Selalu panggil adik kecik.. Rindu nak makan kuih bakar tok.. Bila adik boleh rasa lagi ni ? Nak yang tok buat.. Lepas tok takde.. Kuih bakar orang lain memang takkan ada yang sama macam tok punya.. Ikan panggang kerisi.. Haha.. Tok suka kan masak tu ? Adik suka ratah lauk.. Sebab tu la dulu gemok.. Tok tu, suka masak sedap sedap.. Ya Allah.. Tok.. Hmm.. Tok, orang sebelah pun dah lain.. Aki pak itam tu.. Adik tok tu, demi Allah.. Dia banyak berubah.. Lain.. Tok mesti terkilan tengok adik tok cakap apa kat cucu tok.. Tok mesti sedih kalau tau.. Dia orang anak beranak jahat.. Dah tak sebulu dah.. Dia orang jahat tok.. Tok.. Kalau adik tak sakit, esok ke lusa ke or petang ni.. Adik gi jumpa tok eh ? Adik dah reti bawak motor tau tok.. Adik dah tinggi sekarang ni.. Besar dah pun.. Hehe.. Dulu ye la.. Tok zaman pendek pendek tok suka ikat rambut adik.. Tok.. Adik nangis ni.. Mana tok ? Tok yang kesat air mata adik biasa nya.. Tok kat mana ni ?  Biasa ada je pujuk adik.. Tok, tunggu adik.. Adik sayang tok..

 
Designed by: Nadhirah Khadir (NK)